Amikor fáj a térd | TermészetGyógyász Magazin

Kenőcső fájó térdízületekre. A nyitólapról ajánljuk

NaturComfort

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat! Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő sportok.

A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás.

Ahogy növekszik a sporttal töltött órák száma, úgy nő a sportsérülések, és még inkább a sporttal kapcsolatos túlterheléses ártalmak gyakorisága is.

kenőcső fájó térdízületekre ízületi problémák azzal a terrierrel

Túlterheléses ártalomnak nevezzük azokat a sérüléseket, melyek sport közben a sorozatos mikrotraumák következtében alakul ki. Ez annyit jelent, hogy a szalagokat, izmokat és íntapadásokat nem egy nagy energiájú sérülés, hanem sok apró húzódás, rándulás, vagy más mechanikai inger éri. Ennek következtében a szövetek adott kenőcső fájó térdízületekre ugyanúgy károsodhatnak, mintha egy nagyobb sérülés érné őket.

A sérülések gyakran helytelen edzésmódszer, hirtelen emelkedő edzésintenzitás, nem megfelelő sportszerek, illetve sportpálya következtében alakulnak ki. Futás következtében a leggyakrabban előforduló túlterhelések a térdízület körül jelentkeznek.

Mi okozza a térd fájdalmát? Ez általában a térdkalács alsó részén csúcsánritkábban a térdkalács felső pólusán bázisán jelentkezik és a futás közben jelentkező fájdalom a vezető tünet. Gondoljuk el, ha valaki 5 km-t fut, akkor több mint lépést tesz meg. Minden egyes lépésnél a combizom megfeszül és az erőt a térdkalácson át közvetíti reumás ízületi fájdalmak esetén lábszárra.

Ez oldalanként körülbelül feszülést-elernyedést jelent. Ha ehhez a nagy terheléshez nem fokozatosan szoktatjuk hozzá a szervezetünket, akkor túlterheléses panaszok kenőcső fájó térdízületekre kell számítanunk. A térdkalács csúcsán és a bázisán a combizom, illetve a térdkalács ín tapadási területén gyulladás alakul ki, mely miatt sokszor abba kell hagynunk a futást.

kenőcső fájó térdízületekre

Hallott már az ITB szindrómáról? Most fog! Hazánkban sok futó az angol szakirodalomban használt nevén - ITB szindrómának - ismeri. A kenőcső fájó térdízületekre külső oldalán lévő kis kiemelkedés felett a térd hajlítása kenőcső fájó térdízületekre átugrik, körülbelül 30 fokos hajlítási helyzetben.

Még több ajánlott blog Neked

Ez a fent leírt 5 km futás közben oldalanként szintén mintegy szor történik meg. Ez a sokszor bekövetkező súrlódás az ismétlődő mechanikus ingerek miatt a szövetek irritációjához, majd gyulladásához vezethet.

Néhány egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen hatásos lehet a mindennapokban a fájdalom enyhítésére. Hogyan épül fel a vállízület?

A súlyfelesleg is okozhat túlzott terhelést! A helyzeten tovább ront, hogy sokan kenőcső fájó térdízületekre túlsúly miatt kezdik el a sportot, és a hosszabb távokat enyhe, vagy közepes súlyfelesleggel kezdik el. Ezzel a térdízületre még nagyobb terhelést rónak.

A túlterheléses ártalmakra jellemző, hogy kifejezetten makacs problémák, gyógyulásuk sokszor sokáig tart. A fent leírtakon kívül a túlterheléses szindróma kialakulásához hozzájárulhatnak még a helytelen futótechnika, a nem megfelelő futócipő és a betonon, vagy aszfalton való futás.

kenőcső fájó térdízületekre

Hogyan előzzük meg a futás okozta térdfájdalmakat? Tippek A túlterheléses ártalmak gyógyításában a legfontosabb és leghatékonyabb módszer a megelőzés.

Térdsérülés tünetei és kezelése

Fusson puhább talajon! A helyes cipőválasztás, a puhább talaj választása rekortán, vagy salak pálya, esetleg terep mind fontos kenőcső fájó térdízületekre lehet. Fokozatosan növeljük a távot!

kenőcső fájó térdízületekre

Emellett érdemes megkérdeznünk edzőket, vagy futáshoz értő szakembereket a megfelelő technikáról. A távot soha ne növeljük túl gyorsan, különösképpen akkor nem, ha súlyfelesleggel küzdünk! A táv növelésének üteme annál lassabb legyen, minél idősebb korban kezdjük a sportolást. Ugyanez 40 éves kor felett már sokkal kevésbé igaz.

porckopás (artrózis)

Merevebbek vagyunk, lassabb a szövetek regenerációja terhelést követően. Testsúlyunknak megfelelő sportágat válasszunk! Amennyiben túlsúllyal kezdünk sportolni, inkább gyaloglással, gyorsgyaloglással, vagy nordic walkinggal kezdjünk! Mindig melegítsünk be futás előtt!

Gyógyír a térdfájásra

Mindig fordítsunk megfelelő figyelmet a bemelegítésre, az izmok sportra való előkészítésének! Az edzések után is fontos, hogy még percet mozogjunk, lassan hagyjuk kihűlni az izmokat! Ilyenkor sokat segít a regeneráció kenőcső fájó térdízületekre a stretching, az izmok passzív nyújtása.

Vegyük komolyan testünk jelzéseit!

Az 5 legjobb gyógynövény mozgásszervi panaszokra

Sportolás kenőcső fájó térdízületekre figyeljünk a testünk jelzéseire! Ezek jelentkezése esetén semmiképpen se erőltessük tovább a sportolást! Kenőcső fájó térdízületekre sokan megnyugszanak, úgy gondolják, csak egy átmeneti kis fájdalom volt és kenőcső fájó térdízületekre futnak, sőt ugyanazt a hosszabb távot választják.

Ne tegyük! Ilyenkor kezdjünk lazábban, kisebb távokkal, figyelve a fájdalom ismételt kialakulására.

A 36—37 ° C-ra hűtött húslevesben percig merítse a lábakat vagy a kezét. A rheumatoid arthritis, köszvény esetén minden más nap folyamán kerül sor.

Amennyiben ismét kialakul, úgy hosszabb kihagyást kell alkalmaznunk! Pihentessük térdeinket! Ha már kialakult a baj, néhány hétre hagyjuk abba a futást. Sokszor segíthet más, futással nem járó sportokra való átnyergelés.

fájdalom a könyökízületek vénáiban

Ilyen lehet például egy laza kerékpározás, úszás. A stretching szintén sokat segíthet a panaszok csökkentésében. Ennek megfelelő megtanulásában és szakszerű kivitelezésében segíthetnek gyógytornászaink. Mutassuk meg a térdünket szakorvosnak!

kis bokaízületek ízületi gyulladása közös kezelésre, mit kell elfogadni

Ha a panaszok mindezek ellenére is visszatérnek, akkor érdemes szakemberhez fordulni és orvosi tanácsot, kezelést igénybe venni!